Flera av dina ärenden till oss kan du uträtta själv via vår hemsida och här hittar du även svaren på många frågor – dygnet runt och året om. Du kan till exempel göra felanmälan, anmäla att du flyttar, se driftinformation och aktuella priser. Men saknar du något eller vill ha personlig hjälp är du varmt välkommen att kontakta vår kundsupport.

Kontoret

Måndag-fredag 08.30-16.30
Telefon: 0410-73 38 00
E-post: kundservice@trelleborg.se

Besöksadress: Skyttsgatan 16, Trelleborg
Med anledning av Corona/Covid-19 tar vi inte emot kundbesök.

Postadress: Trelleborgs kommun, 231 83 Trelleborg
Organisationsnummer: 559181-6169

Felanmälan elnät

Vid fel på dina egna apparater eller ledningar i hemmet ska du kontakta din elinstallatör. Kontrollera dina säkringar vid mätaren, samt om jordfelsbrytaren kan ha löst ut. Undersök om dina grannar också är utan ström. Om grannarna har ström – men inte du – ligger felet oftast inom din egen anläggning. Ligger felet utanför din fastighet ringer du oss. Vi har alltid personal i beredskap för snabb felavhjälpning. En felanmälan på din egen anläggning som orsakar utryckning av Trelleborgs Energis personal debiteras efter gällande timpris.

Vid avbrott i överliggande nät larmas vår driftledning automatiskt. Vi lokaliserar felet och skickar ut beredskapspersonal till det aktuella området.

Vardagar: Felanmälan elnät klockan 07.00-16.00, 0410-73 38 07 

Övrig tid: Journummer 040-676 90 50

När enstaka kunder får avbrott får vi inga larm. Vid avbrott kontaktar kunden vår felanmälan på telefon 0410-733807 (07:00-16:00) och 040-6769050 (utanför kontorstid).

Felanmälan fjärrvärme

Innan du ringer vill vi att du kontrollerar att felet är på din fjärrvärmecentral. Om du behöver hjälp att åtgärda ett fel inom din egen anläggning kontaktar du en VVS-installatör. Om felet ligger på vår anläggning ringer du till oss. Vi har alltid personal i beredskap för snabb felavhjälpning.

Journummer 0410-73 48 00 (dygnet runt).

Följ oss gärna på Linkedin!

Alla