Dina rättigheter – när du har klagomål
Ibland kan åsikterna gå isär och saker kan gå fel. Om du som privatperson tycker att du har blivit felaktigt behandlad eller har klagomål vill vi så klart veta det. Vänligen kontakta oss så försöker vi lösa problemet tillsammans.
Inom vilket område har du problem?
Elnät, fjärrvärme, elhandel och energilösningar
Kontakta kundsupport 0410-73 38 00 eller kundsupport@trelleborg.se.
Information om ersättning vid strömavbrott
Elräkning
Kontakta det företag du köper elen av. Köper du din el av Trelleborgs Energi, kontakta kundsupport 0410-73 38 00 eller kundsupport@trelleborg.se.
Strömavbrott
Om du har haft en skada efter strömavbrott och önskar ersättning, kontakta kundsupport 0410-73 38 00 eller kundsupport@trelleborg.se.
Rättigheter och skyldigheter
Dina rättigheter och skyldigheter framgår i ditt elnätsavtal och av Ellagen. För dig som är konsument och behöver hjälp kan Energimarknadsbyrån ge oberoende rådgivning. De har i uppdrag av regeringen att ta tillvara dina intressen och stödja dig när du tycker att något har gått snett i din relation med oss som elnätsföretag.
Du kan även vända dig till:
Allmänna reklamationsnämnden
Energimarknadsinspektionen
Konsumenternas Energimarknadsbyrå