Tillfällig inloggning till Mina sidor

På grund av tekniska problem går det just nu inte att logga in med BankId på Mina Sidor. Däremot kan man som vanligt logga in med användarnamn och lösenord. Vi arbetar för en snabb lösning. Tack för ert tålamod!

Hoppa till huvudinnehåll

Trelleborgs Energi inför löpande kundundersökningar för att förbättra kundernas upplevelse

Trelleborgs Energi inför med start 7 maj löpande kundundersökningar som ett led i bolagets arbete med löpande förbättringar. Slumpmässigt utvalda kunder kommer bli ombedda att besvara en handfull frågor via sms eller telefon. Att ge god personlig service är en del av företagets identitet.

Trelleborgs Energi inför nu löpande och slumpvisa kundundersökningar via sms eller telefon. Syftet är att förbättra bolagets generella kundservice och mäta särskilda faktorer som kompetens, engagemang och bemötande. I undersökningen kommer kunderna också få den så kallade NPS-frågan, dvs hur villig man är att rekommendera bolaget till andra.

– Vi ser detta som ett naturligt steg i vårt arbete med kundbemötande. Och som en del i vårt ständiga förbättringsarbete. Trelleborgs Energi finns till för sina kunder och med dessa löpande inspel direkt från kunderna kan vi bli ännu bättre, säger Valon Zejnullahu, chef för kundservice på Trelleborgs Energi.

Det lokala energibolaget har idag tre anställda på kundservice, som besvarar kunders förfrågningar på telefon, mejl, Facebook eller kundsidorna (Mina Sidor). Avdelningen besvarar ca 25 000 kundärenden under ett år, och frågorna varierar alltifrån konkreta frågor om fakturan till frågor om hur man bäst kan energieffektivisera sitt hushåll.

– Vi ser ett värde i att ha en personlig och nära service till våra kunder. Det är en del av vårt företags identitet och strategi framöver. Idag när vi går mot alltmer digitaliserade tjänster ser vi hur det personliga bemötandet blir desto värdefullare, säger Melinda Frigyesi-Almström, kommunikations- och hållbarhetschef.

Kundundersökningen kommer att pågå löpande över året och slumpmässigt utvalda kunder kommer alltså att få en länk via sms. Länken leder till en enkät med åtta frågor, och tar ca en minut att besvara. Kunder som inte ringer från mobiltelefon kan istället komma att bli uppringda och kan besvara enkäten med knapptryckningar.

– Vi uppskattar om man tar sig tid att svara på våra frågor, för då kan vi verkligen jobba konkret med förbättringar. Undersökningen genomförs i samarbete med marknadsundersökningsbolaget Brilliant, avslutar Valon Zejnullahu.